2019-11-21 08:00Pressmeddelande

Niam köper bostadsportfölj av Bach Gruppen

Niam har ingått ett bindande avtal om köp av en bostadsportfölj av Bach Gruppen bestående av ~30 600 kvm fördelat på 300 bostäder belägna i centrala Jylland, Danmark. Majoriteten av bostäderna ligger i Silkeborg och Randers.

Portföljen består av moderna bostäder, primärt terrass- och parhus. Några bostäder i portföljen är fortfarande under konstruktion och kommer färdigställas under första halvan av 2020.

Michael Berthelsen, Country Manager, säger, ”Med detta förvärv växer vår portfölj av prisvärda bostäder. Vi upplever en mycket positiv utveckling av flera stora regionala städer i provinsen och vi finner det intressant att utöka vår bostadsportfölj här.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Michael Berthelsen, Country Manager, Niam Denmark A/S
+45 21 32 3355, michael.berthelsen@niam.dk

För ytterligare information om Niam, vänligen kontakta:
Jennifer Andersson, COO/Head of Investor Relations & Business Development, Niam AB
+46 8 5175 8559, jennifer.andersson@niam.se

Niam är norra Europas ledande fondförvaltare inom fastighetsinvesteringar och förvaltar ett fastighetsbestånd om cirka €3,2 miljarder. Niam erbjuder finansiella investerare möjlighet att investera på de nordiska marknaderna genom sina fonder. Företaget grundades 1998 och sedan 2000 har Niam, genom egna fonder investerat i fastigheter till ett värde överstigande €10 miljarder. Niam har 60+ anställda och kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo och Köpenhamn. För mer information besök gärna www.niam.se.

Alla anställda på Niam är med och skapar vår framgång. Vi lägger stolthet i att vara en bra samarbetspartner till våra hyresgäster, investerare och lokalsamhället. Sedan starten 1998 har vi konsekvent levererat toppresultat genom alla fastighetscykler. Idag är vi en av Nordens största privata fastighetsägare med huvudkontor i Stockholm och lokalkontor i Köpenhamn, Helsingfors och Oslo.