2020-12-04 07:55Pressmeddelande

Niam køber 29 rækkehuse i Egedal af FB Gruppen

Niam har indgået en bindende aftale om at købe 29 endnu ikke opførte rækkehuse i Egedal Kommune, som vil stå færdige 1 september 2021.

Sælger er FB Gruppen, der har udviklet området Dalhaven i Stenløse. De 29 rækkehuse er etape II i området, der også indeholder 21 rækkehuse, som allerede er solgt til private.

Michael Berthelsen, Country Manager, siger: "Vi ser frem til at modtage rækkehusene i Dalhaven, der bliver bygget i en høj kvalitet, er energivenlige og udviklet af FB Gruppen, der er en velanset udvikler. Vi synes, at Dalhaven med sin naturskønne beliggenhed og nærhed til København og resten af Nordsjælland er en attraktiv ejendom at tilføje til vores voksende boligportefølje.”

Adm. direktør i FB Gruppen A/S, Hans-Bo Hyldig siger: ”I takt med den stigende efterspørgsel på boliger i Hovedstadsområdet retter boligkøberne i øget omfang blikket mod stationsnære bysamfund som Stenløse. Her er naturen og herlighedsværdierne lige uden for vinduerne, samtidig med at S-tog og transportforbindelser i alle retninger er gode. Sammen med en professionel investor som Niam er det for os som udvikler en meget positiv oplevelse at kunne realisere de herlighedsværdier, de kommende beboere vil opleve i Dalhaven.”

For yderligere information om Niam kontakt:
Michael Berthelsen, Country Manager Denmark
+45 21 32 33 55, michael.berthelsen@niam.com

For yderligere information om Niam kontakt:
Jennifer Andersson, Managing Partner
+46 8 5175 85 59, jennifer.andersson@niam.com

For yderligere information om FB Gruppen A/S kontakt:
Adm. direktør Hans-Bo Hyldig, mobil 26 89 70 20, mail hbh@fbgruppen.dk

Niam är norra Europas ledande fondförvaltare inom fastighetsinvesteringar och förvaltar ett fastighetsbestånd om cirka €3,7 miljarder. Vi erbjuder finansiella investerare möjlighet att investera i de nordiska marknaderna genom våra fonder. Niam grundades 1998 och har sedan start investerat i fastigheter till ett värde överstigande €11 miljarder. Niam har fler än 70 anställda med kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo, Köpenhamn och Luxemburg. För mer information besök gärna www.niam.se.

FB Gruppen har fokus på kvalitet i byggerierne, herunder materialevalg og det økonomiske fundament, og bygger kun boliger, de selv vil bo i. Flere af byggerierne har modtaget arkitektur- og anerkendelsespriser. FB Gruppen arbejder sammen med en fast kreds af arkitekter, ingeniører, entreprenører og håndværkere, så kvalitet og kontinuitet sikres. Koncernen bygger omkring 1.000 boliger om året og er kendt for at aflevere boliger til den aftalte tid uden væsentlige fejl og mangler. FB Gruppen omsatte i 2019 for knap 2,1 mia. DKK og opnåede et nettoresultat på 399 mio. DKK. Ud over Stenløse projektudvikler og bygger FB Gruppen også på Grønttorvet i Valby, i København, Hvidovre, Gentofte, Ballerup, Holbæk samt Nærheden i Hedehusene.

Michael Berthelsen
Country Manager Denmark