2020-09-21 08:01Pressmeddelande

Niam förvärvar 70 bostäder i Hillerød

Visionsbild Visionsbild

Niam har ingått ett bindande avtal om att förvärva 70 radhus i Hillerød kommun, strax utanför Köpenhamn i Danmark. Bostäderna förvärvas från Sophienberg Gruppen och Lemvigh-Müller. Säljarna levererar nyckelfärdiga enheter den 1 juni 2022.

Michael Berthelsen, Country Manager Danmark, säger, "Vi är glada över att kunna förvärva dessa högkvalitativa radhus, som är prisvärda för de flesta familjer, i hjärtat av Hillerød. Vi anser att Hillerød är en attraktiv stad att utöka vår bostadsportfölj i".

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Michael Berthelsen, Country Manager Denmark
+45 21 32 33 55, michael.berthelsen@niam.com

För ytterligare information om Niam, vänligen kontakta:
Jennifer Andersson, Acting Managing Partner
+46 8 5175 85 59, jennifer.andersson@niam.com

Niam är norra Europas ledande fondförvaltare inom fastighetsinvesteringar och förvaltar ett fastighetsbestånd om cirka €3,6 miljarder. Vi erbjuder finansiella investerare möjlighet att investera i de nordiska marknaderna genom våra fonder. Niam grundades 1998 och har sedan start investerat i fastigheter till ett värde överstigande €10,8 miljarder. Niam har idag fler än 70 anställda. För mer information besök gärna www.niam.se.

Alla anställda på Niam är med och skapar vår framgång. Vi lägger stolthet i att vara en bra samarbetspartner till våra hyresgäster, investerare och lokalsamhället. Sedan starten 1998 har vi konsekvent levererat toppresultat genom alla fastighetscykler. Idag är vi en av Nordens största privata fastighetsägare med huvudkontor i Stockholm och lokalkontor i Köpenhamn, Helsingfors, Oslo och Luxemburg.

Michael Berthelsen
Country Manager Denmark