2020-08-19 09:41Pressmeddelande

Niam fortsätter stärka sitt team

Niam har anställt Mathias Pedersen som CFO/COO Fund Financial & Regulatory Management. Mathias är för närvarande VD på Qliro Group AB och han tillträder sin roll senast den 20 november. Den 1 oktober tillträder Daniel Andersson tjänsten som Head of Acquisitions på Niam i Sverige. Daniel kommer närmast från en roll som Partner och Head of Real Estate Corporate Finance på Arctic Securities. I Danmark har Niam anställt Jens Skovlunde som Head of Asset Management. Jens har de senaste åren arbetat som rådgivare och entreprenör, varav de senaste sex åren som konsult på Niam. Jens tillträder sin tjänst den 1 september.

Niam har ytterligare stärkt sitt förvärvsteam genom att per den 19 augusti anställa Linus Nilsson som Director och han kommer främst att fokusera på investeringar i Sverige. Linus kommer närmast från en roll som Investment Manager/Director på Nuveen. I februari utökade Niam även sitt norska team med Torstein Bomann-Larsen som Associate Director. Han arbetade dessförinnan som Investment Manager på Citycon.

Under våren öppnade Niam kontor i Luxemburg där Erik Tejler, Compliance Officer & Head of Risk Management och Ebba Ekström, Associate Director arbetar. Erik har tidigare arbetat på Niams Stockholmskontor och Ebba kommer närmast från Swedbank AB:s filial i Luxemburg där hon har jobbat som Controller.

Jennifer Andersson, COO, Head of Investor Relations & Business Development
+46 8 5175 85 59, jennifer.andersson@niam.com

Niam är norra Europas ledande fondförvaltare inom fastighetsinvesteringar och förvaltar ett fastighetsbestånd om cirka €3,3 miljarder. Vi erbjuder finansiella investerare möjlighet att investera i de nordiska marknaderna genom våra fonder. Niam grundades 1998 och har sedan start investerat i fastigheter till ett värde överstigande €10,8 miljarder. Niam har 70 anställda med kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo, Köpenhamn och Luxemburg. För mer information besök gärna www.niam.se.

Alla anställda på Niam är med och skapar vår framgång. Vi lägger stolthet i att vara en bra samarbetspartner till våra hyresgäster, investerare och lokalsamhället. Sedan starten 1998 har vi konsekvent levererat toppresultat genom alla fastighetscykler. Idag är vi en av Nordens största privata fastighetsägare med huvudkontor i Stockholm och lokalkontor i Köpenhamn, Helsingfors, Oslo och Luxemburg.

Jennifer Andersson
Managing Partner