2014-01-13 00:01Pressmeddelande

Besöksrekord i Heron City och Niam tecknar 7-årigt hyresavtal med Mio

Under 2013 sattes ett nytt besöksrekord i Heron City i Kungens Kurva med 7,3 miljoner besökare, vilket är en uppgång med 11% sedan 2012 och 24% sedan Niam förvärvade Heron City 2011.

Vidare har Niam tecknat ett nytt 7-årigt hyresavtal med Mio om ca 9 600 kvadratmeter i Heron City.

”Heron City växer kraftigt. Under 2013 uppgick omsättningen till 1 miljard kronor vilket gör Heron City till en av de starkaste destinationerna inom inredning, hemelektronik, sport och fritid i Stockholmsregionen. Detta stärks ytterligare av att Mio, som också är under stark tillväxt, ger oss ett förnyat och långsiktigt förtroende.” säger Klas Modin, centrumchef på Heron City.

”Mio ser en fortsatt positiv utveckling för samtliga butiker i Stockholmsregionen. Heron City är attraktivt och Mio-butiken där lockar allt fler kunder.” säger Björn Lindblad, vd för Mio.

Heron City har en total uthyrbar yta om 48 700 kvm och bland hyresgästerna finns bland andra SF Bio, Media Markt, XXL, Willys, Sats och Team Sportia. Köpcentret, som är öppet 365 dagar om året och har 1 900 gratis parkeringsplatser, ligger mitt i Sveriges starkaste handelsområde – Kungens Kurva.

Newsec Asset Management förvaltar och hyr ut Heron City för Niams räkning.

Johan Bergman, CEO, Niam AB
+46 8 5175 85 95, johan.bergman@niam.se

Stefan Albinsson, Fund Manager, Niam AB
+ 46 8 5175 85 15, stefan.albinsson@niam.se

Jennifer Andersson, Head of Investor Relations & Business Development, Niam AB
+ 46 8 5175 85 59, jennifer.andersson@niam.se

Niam är norra Europas ledande kapitalförvaltare inom fastighetsinvesteringar och erbjuder finansiella investerare möjlighet att investera på de Nordiska och Baltiska marknaderna genom sina fonder. Sedan företaget grundades 1998 har Niam, genom egna fonder eller på uppdrag av finansiella partners, investerat i fastigheter till ett totalt värde överstigande €6,5 miljarder. Niam har 46 anställda och kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo och Köpenhamn. För mer information besök gärna www.niam.se.